Condicions de gestió

Definicions:

  • Sol·licitant: Es considerarà com a SOL·LICITANT, en endavant, tota Persona Física major d'edat, Societat, Empresa, Associació o qualsevol altra entitat que desitgi contractar els Serveis oferts a través de la web www.registrocivilcentral.es.
  • registrocivilcentral.es: El portal registrocivilcentral.es és un portal web gestionat per l'entitat SEDE TELEMATICA SL, amb CIF 93567592, dedicat a la gestió de tràmits relacionats amb dades de bases públiques com els Registres Civils, Jutjats de Pau i ajuntaments del territori espanyol.

1. Condicions de Contractació

Aquestes condicions legals regulen el procés de contractació a la web registrocivilcentral.es.

L'adquisició de qualsevol dels serveis oferts a registrocivilcentral.es, implica l'acceptació d'aquestes condicions legals de contractació, les condicions d'ús i la política de privacitat, així com el ple coneixement de l'usuari que el servei és ofert per l'entitat privada SEDE TELEMATICA SL.

registrocivilcentral.es informa a l'usuari que l'idioma escollit per a la celebració d'aquest contracte electrònic és el castellà i que no es preveu l'emmagatzematge del mateix per un tercer de confiança encara que registrocivilcentral.es si emmagatzema un registre de totes les comandes realitzades pels seus clients. Si ho desitja, pot imprimir o copiar aquesta pantalla per conservar aquestes condicions legals.

Tots els dades personals introduïts en aquesta web per aconseguir la informació sol·licitada són tractats conforme a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (LOPD), i al Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril (“Reglament General de Protecció de Dades” o “RGPD”), s'utilitzen exclusivament per a la tramitació, enviament i facturació dels certificats. En cap cas s'utilitzaran per a campanyes publicitàries, ni enviaments no relacionats amb la tramitació concreta que hagi motivat el seu tractament. Pot obtenir més informació al respecte a la secció Política de privacitat.

2. Informació del servei

2.1 Garanties del processament de dades

Tots els dades personals introduïts en aquesta web per aconseguir els certificats sol·licitats són tractats conforme a la Llei Orgànica de Protecció de Dades LOPD, i són utilitzats exclusivament per a la tramitació, enviament i facturació dels serveis contractats.

Les seves dades seran exclusivament cedides quan sigui necessari per a la correcta tramitació del servei sol·licitat, sent transmès al Ministeri de Justícia, Registres Civils, Jutjats de Pau, o gestors personals encarregats de l'obtenció de certificats.

Tots els dades són enviats i emmagatzemats de manera segura al nostre servidor, mitjançant un certificat SSL de xifratge de seguretat, pel que les seves dades, tant personals com especialment les seves dades de pagament, tenen un tractament legal garantit i segur.

Per a una informació més detallada així com per conèixer tots els drets que el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril (“Reglament General de Protecció de Dades” o “RGPD”) li atorga, pot visitar la secció Política de privacitat.

2.2 Terminis de lliurament

Els terminis d'enviament dels certificats són orientatius i mai poden ser garantits ja que els temps d'emissió dels certificats i la signatura pel responsable del Registre Civil / Jutjat de Pau depenen de canvis en el funcionament d'aquestes entitats així com de saturació puntual de sol·licituds, problemes tècnics i/o altres qüestions alienes al control del portal registrocivilcentral.es

Els terminis per tant no són vinculants i el procés de cancel·lació per retards en l'obtenció dels mateixos es regeix pel punt tercer d'aquestes condicions de gestió. El sol·licitant accepta que registrocivilcentral.es no és responsable dels retards en l'obtenció dels certificats per part dels Registres Civils o Jutjats de Pau competents.

El sol·licitant accepta que registrocivilcentral.es no és responsable dels retards/extraviaments de la documentació durant l'enviament, finalitzant la responsabilitat legal i gestora un cop els certificats hagin estat enviats, considerant-se el servei finalitzat un cop els documents han estat enviats.

El sol·licitant accepta que els retards/extraviaments de la documentació durant l'enviament són responsabilitat de l'entitat de transport dels documents, podent reclamar el sol·licitant directament a l'empresa de transport amb el codi de seguiment personalitzat del enviament en cas d'un enviament certificat. Si el sol·licitant va escollir l'opció d'enviament ordinari sense rastreig no disposarà de número de seguiment per reclamar.

2.3 Finalitat dels certificats

La finalitat del certificat pot ser sol·licitada pel Registre Civil corresponent per a l'emissió correcta del seu certificat, per la qual cosa, en cas de no haver-se exposat aquesta raó, es sol·licitarà al client l'especificació de la mateixa.

Els certificats de naixement expedit per a la primera obtenció del DNI (Document Nacional d'Identitat) o passaport, tenen un tractament especial pel que és OBLIGATORI l'especificació d'aquest fi. En tal cas, el número de còpies que es pot sol·licitar és només d'una, sent emesa a aquest efecte de primer DNI o PASSAPORT sense possibilitat de còpia addicional. En cas de pèrdua o extraviament d'aquesta còpia és necessària una denúncia de robatori o extraviament per poder obtenir una nova còpia del Registre Civil o Jutjat competent.

2.4 Falta de dades, impossibilitat d'expedició, dades incorrectes o certificats de publicitat restringida

En cas que, per un error o desconeixement del sol·licitant, la sol·licitud no es faci amb les dades correctes i, per tant, el registre civil, jutjat de pau, ajuntament, etc. indiqui que amb aquestes dades enviades no es troba l'esdeveniment a certificar, ens posarem en contacte amb el sol·licitant per correu electrònic o telèfon (utilitzant les dades de la sol·licitud) per demanar-li que rectifiqui aquesta informació sense cost algun.

El sol·licitant disposa de 20 dies naturals per respondre a aquesta comunicació i aportar la informació correcta o que faltés, podent-se gestionar el tràmit fins a 3 registres civils diferents si té dubtes sobre el lloc de l'esdeveniment, estant aquesta triple gestió inclosa en el cost inicial de la sol·licitud.

Passats aquests 20 dies naturals sense resposta del sol·licitant o en cas que l'esdeveniment no s'hagi trobat en cap de les 3 localitats addicionals indicades pel sol·licitant, es tancarà l'expedient de sol·licitud, donant el servei de gestió del certificat per finalitzat i sense possibilitat de devolució de l'import mitjançant dret de desistiment, al ser un tràmit finalitzat.

Els certificats per a l'obtenció del DNI només es poden sol·licitar una vegada. En cas de contractació dels nostres serveis per gestionar aquest certificat i les autoritats advertissin que no es pot emetre perquè ja s'ha expedit prèviament, el client perd el dret a sol·licitar la devolució ja que la gestió es considera terminada davant la impossibilitat d'obtenir una segona còpia per responsabilitat del client.

2.5 Certificats de publicitat restringida / dades protegides

Si la gestió del certificat ha arribat al seu punt final però el certificat sol·licitat no es pot enviar per correu postal perquè es tracta d'un certificat de PUBLICITAT RESTRINGIDA, la gestió es considerarà finalitzada en haver-se realitzat tot el tràmit viable per la nostra part i no existirà la possibilitat d'anul·lació del servei, sent el sol·licitant qui és responsable de conèixer que aquest certificat contenia DADES SUBJECTES A RÈGIM DE PROTECCIÓ ESPECIAL (CAPÍTOL SEGON de la Llei 20/2011, del Registre Civil).

Aquest certificat protegit podrà ser enviat al Registre Civil més proper al domicili del sol·licitant, però només podrà ser recollit per l'inscrit o els seus representants legals. Si l'inscrit ha mort, l'autorització per accedir a les dades especialment protegides només podrà ser realitzada pel Jutge de Primera Instància del domicili del sol·licitant, sempre que justifiqui interès legítim i raó fundada per sol·licitar-ho.

Recordem que, segons els articles 83 i 84 de la Llei 20/2011, del Registre Civil, els certificats protegits i de publicitat restringida són, entre altres: els que inclouen informació de filiació adoptiva i desconeguda, rectificació de sexe, causes de privació o suspensió de la pàtria potestat, matrimoni secret, llegat d'avortaments, canvis de cognom autoritzats per ser víctima de violència de gènere o el seu descendant, així com altres canvis d'identitat legalment autoritzats.

3. Cancel·lacions i devolucions

Les cancel·lacions i devolucions dels serveis contractats es regeixen per la Llei espanyola 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre. En base a aquesta llei i el seu article 97, s'informa al sol·licitant dels drets i obligacions de l'actual contractació.

El sol·licitant del servei confirma, en realitzar el pagament de la sol·licitud, que el seu desig és la tramitació des d'aquest mateix moment, acceptant expressament que el començament de la tramitació sigui durant el termini de desistiment previst a l'article 104.

Segons l'article 103 d'aquesta Llei, el sol·licitant perdrà el dret de desistiment quan la tramitació hagi estat executada totalment per part de registrocivilcentral.es.

Es considera la tramitació completada en la seva totalitat, i per tant no hi ha possibilitat de desistiment ni devolució quan els documents hagin estat enviats, ja que això suposa haver completat el servei en la seva totalitat per part del gestor registrecivilcentral.es, independentment de si el sol·licitant accepta o no la recepció de la documentació a la seva arribada al seu domicili, o si aquesta pateix un retard/extraviament responsabilitat de l'empresa de transport.

Segons l'article 108.3 de la mateixa Llei, quan no s'hagin finalitzat tots els passos per a l'obtenció del certificat i aquest no s'hagi enviat, el sol·licitant podrà exercir el dret de desistiment, sent cobrat per registrocivilcentral.es la part corresponent a la primera fase ja finalitzada de creació d'expedient, registre de sol·licitud, assignació al gestor professional i inici de la gestió, el qual té un cost total de 9,13 euros (IVA inclòs) per sol·licitud.

En cas que s'hagi realitzat la contractació de serveis addicionals com la «gestió preferent» al Registre Civil Central, aquests costos no podran ser reemborsats si és un servei que ja s'ha realitzat per part dels nostres gestors. En el cas dels certificats de publicitat restringida, es regirà pel punt 2.5 d'aquestes condicions de gestió.

La resta de l'import abonat en la sol·licitud, per tant, comprès el total pagat menys els 9,13 euros i el servei de «gestió preferent», serà reemborsat al sol·licitant pel mateix mètode de pagament utilitzat en la contractació del servei, sent el termini de reemborsament de 15 dies per part de registrecivilcentral.es.

Per exercir el dret de desistiment és obligatori i necessari fer la sol·licitud expressa per correu electrònic. El termini màxim per sol·licitar la devolució és de 18 mesos des del moment de la contractació.

4. Confidencialitat i ús

Les comunicacions entre registrocivilcentral.es i el sol·licitant tenen caràcter privat i confidencial i només per a la persona a la qual va adreçat, podent contenir informació confidencial i subjecta al secret professional, la divulgació de la qual no està permesa per la llei.

La distribució, còpia o utilització d'aquests missatges, o de qualsevol document adjunt al mateix, sigui quina sigui la seva finalitat, estan prohibits per la llei.

Els correus electrònics poden no ser segurs d'accés a tercers, per la qual cosa no garanteixen la confidencialitat ni la correcta recepció dels mateixos, ja que poden ser interceptats, manipulats, destruïts, arribar amb retard, incomplets, o amb virus. registrocivilcentral.es no es fa responsable de les alteracions que es puguin fer al missatge un cop enviat.

La informació subministrada al SOL·LICITANT és per al seu ús exclusiu i únic, pel que aquest està obligat a mantenir total confidencialitat pel que fa als dades i informació transmeses. El SOL·LICITANT no podrà cedir aquesta informació o part d'ella a tercers sense el consentiment previ i per escrit de registrocivilcentral.es. Aquestes obligacions de confidencialitat subsistiran fins i tot després de finalitzar les seves relacions amb registrocivilcentral.es. El SOL·LICITANT serà per tant responsable de qualsevol mal ús o filtració que es produeixi entre el seu personal o qualsevol tercer al qual hagi comunicat la Informació.

5. Responsabilitat

registrocivilcentral.es garanteix tant la legitimitat de les fonts utilitzades en l'elaboració dels seus serveis d'informació, com els procediments i accions encaminats a la seva creació, i la legalitat de la cessió de les dades de caràcter personal d'acord amb la Llei 15/1999 de Protecció de Dades de Caràcter Personal. No obstant això, el SOL·LICITANT es compromet a complir amb el que estableix aquesta Llei. Tot i que registrocivilcentral.es dedica el màxim esforç i cura per intentar que la informació subministrada sigui correcta i fiable, a causa de:

  • la gran quantitat de material amb el qual treballa registrocivilcentral.es per recopilar la informació
  • al fet que la informació es elabora a partir de les dades subministrades per fonts sobre les quals registrocivilcentral.es no sempre té control i la verificació de les quals no sempre és possible.
  • a la possibilitat d'error, registrocivilcentral.es no garanteix la correcció de la informació subministrada ni es fa responsable de possibles errors o omissions. En conseqüència, el SOL·LICITANT no podrà exigir responsabilitat alguna per danys i perjudicis derivats d'errors i/o incorrecció o inexactitud en la informació subministrada.

registrocivilcentral.es no serà responsable per qualsevol dany o pèrdua resultant de negligència, retard o error per la seva part o per part dels seus directius, empleats i agents en procurar, transmetre o subministrar la informació objecte d'aquest contracte, ni en la prestació dels serveis contractats.

La responsabilitat de registrocivilcentral.es respecte als danys causats per negligència greu, així com la indemnització de danys i perjudicis i abonament d'interessos en cas de no compliment, no excedirà en cap cas, per pacte exprés de les parts, de la totalitat de les quantitats pagades pel SOL·LICITANT a registrocivilcentral.es.

6. Obligacions del sol·licitant

El SOL·LICITANT haurà d'abonar el cost dels serveis contractats, així com col·laborar en tot moment amb registrocivilcentral.es, proporcionant els documents i la informació sol·licitada, que seran utilitzats per a la prestació dels serveis contractats. El SOL·LICITANT respondrà de la veracitat, exactitud o omissió d'informació o documents subministrats. Els temps d'execució dels serveis quedaran suspesos en el moment de la sol·licitud d'informació o documentació al CLIENT, reanudant-se un cop aquesta hagi estat subministrada de manera completa.

registrocivilcentral.es es compromet a intentar contactar per correu electrònic fins a 3 vegades amb el SOL·LICITANT en cas que sigui necessària informació addicional per a la tramitació efectiva de la sol·licitud. Si el SOL·LICITANT fa cas omís als requeriments i no contacta amb registrocivilcentral.es en el termini de 30 dies, la sol·licitud passarà a considerar-se finalitzada legalment per impossibilitat de tractament.

7. Passarel·la de pagament

El mitjà de pagament ofert a la pàgina web és una plataforma internacional de pagament segur i confidencial, anomenada STRIPE, per la qual cosa registrocivilcentral.es declina qualsevol tipus de responsabilitat pels problemes que poguessin derivar-se de l'ús d'aquest sistema STRIPE o de plataformes aliens a registrocivilcentral.es.

registrocivilcentral.es es reserva el dret de rebutjar una comanda quan tingui sospites fonamentades de frau.

8. Llei aplicable i jurisdicció

Les Condicions d'ús i gestió i la sol·licitud de servei es regeixen per les lleis espanyoles. En cas que sorgeixi un conflicte o discrepància pel que fa a l'aplicació o interpretació d'aquestes condicions generals, les parts faran tots els esforços raonables per resoldre amistosament les seves controvèrsies, sotmetent-se, si no, a Arbitratge, obligant-se les parts de manera exprés a complir l'laud arbitral que en el seu dia es dicti, i tot això amb excepció de les accions que contractualment o legalment hagin de resoldre's pels jutjats i Tribunals de la jurisdicció ordinària.

A aquests efectes les parts disposen que l'Arbitratge serà administrat pel Tribunal Arbitral de Marbella, que designarà un sol àrbitre. L'Arbitratge tindrà lloc a la ciutat de Marbella.

A només efectes de formalització judicial de l'Arbitratge, així com per a la resolució d'aquelles accions que contractualment o legalment hagin de resoldre's pels Jutjats i Tribunals, les parts se sotmeten expressament a la jurisdicció de Marbella, amb renúncia, també expressa, a la invocació de qualsevol altra jurisdicció, material o competència territorial.

caCatalan
Desplaça cap amunt